The Greenbar

Voor: The Green Bar

Categorie: Productlancering, persbericht, publiciteit, magazines

Wanneer: 2018

Bezoek The Greenbar

Vernieuwend concept in Den Bosch
In 2018 lanceerde Nicolette Kempers in haar ‘Werk aan de Winkel’ een volledig nieuw concept in Nederland: The Green Bar. Nee, geen tarwegras en groene smoothies, zelfs geen fairtrade koffie of virgin-cocktail, maar groen voor je huis! Terwijl je wacht creëert Nicolette een terrarium-, eco-systeem- of hydrocultuur-‘cocktail’ . Ze geeft daarbij een dikke knipoog naar de drinkbare variant; Bestel een Bloody Mary, en neem een rood-groen gekleurd eco-systeem in een heuse wodkafles mee naar huis.

Perslancering influencers
Persbericht inclusief verzending en contact
Productbeeld in De Persbeeldwinkel

Voor de opening van The Greenbar had Nicolette behoefte aan ons netwerk bij de pers. We benaderden relevante redacteuren, bloggers en influencers om ze als eerste enthousiast te maken over dit nieuwe concept in Den Bosch. Ze kregen een speciale testcode en werden uitgenodigd om als eerste te komen kijken tijdens een persmiddag. De persmiddag was uiteindelijk niet heel drukbezocht, toch wisten we een rijtje mooie influencers naar Brabant te krijgen die dag. De resultaten waren er niet minder om, de PR-waarde van de middag was hoog. The Greenbar was een feit, en iedereen was enthousiast! Ook al waren niet alle beoogde kandidaten naar het zuiden afgereisd, enthousiast waren ze wel! En dat was te zien op hun socialmedia-kanalen en blogs. Zo schreef bijvoorbeeld Eigen huis & Interieur over The Green Bar op hun nieuwspagina. Uiteraard benaderden we ook de lokale media. Dit zorgde voor een sneeuwbaleffect op de publicaties. Hoogtepunten offline: Artikel in Brabants Dagblad, Happinez en Libelle Living.

Bezoek The Green Bar:
Dode Nieuwstraat 32
5211 EK ’s-Hertogenbosch