Stichting Dapper Kind
Voor: Stichting Dapper Kind
Categorie: Projectbegeleiding, huisstijl, communicatieplan, multimedia, social media, publiciteit, persbericht.
Wanneer: Sinds 2017
Alle kinderen zijn dapper. Maar zieke kinderen nog een beetje extra. Een langdurige ziekenhuisopname is een ingrijpende gebeurtenis. Niet alleen voor kinderen, maar óók voor hun ouders. Speciaal voor hen is er het DapperDagboek van Stichting Dapper Kind. De dagboeken zijn gratis beschikbaar voor álle langdurig zieke kinderen. Ze liggen in ziekenhuizen en zorginstellingen voor hen klaar en zijn ook gratis aan te vragen via de website van DapperDagboek.
Communicatieplan
Persbericht over nieuwe website
Schrijven scenario en voiceover voor video
Begeleiden huisstijl van website (ontwerp Janinja Olivier)
Voorzitter raad van advies
Perswinkel Communicatie is geweldig op ieder gebied. Een nieuwe huisstijl, een nieuwe website, een prachtige PR-film, persberichten, we hebben al zoveel moois samen mogen doen met ze! Samenwerken, afspraken nakomen, altijd een scherp en helder antwoord, inventief, grappig en professioneel. Wat een inzet en een slimme inzichten heeft dit bedrijf in huis: een aanrader!
We begeleiden Stichting Dapper Kind al sinds 2017 met hun communicatie. Wat begon met projectbegeleiding voor hun nieuwe website, mondde uit in vele brainstorms over communicatie, het schrijven een communicatieplan, het maken van socialmediaplaatjes en het bijhouden van social media.
In 2019 is een nieuwe website gelanceerd, waar ouders ook rechtstreeks een dapperdagboek kunnen bestellen, in plaats van alleen via het ziekenhuis. Hiervoor is in samenwerking met Janinja Olivier een nieuwe huisstijl gemaakt voor een heldere frisse uitstraling.
Intussen werkten we aan een filmpje over wat het Dapperdagboek eigenlijk is. We schreven het scenario en de tekst voor de voiceover. Tijdens een gezellige productiedag in Almere, keken we mee of alles wel ging zoals we voor ogen hadden.
Met de nieuwe website en het filmpje in de hand, konden we starten met de promotie. We schreven een persbericht naar online bloggers, magazines op kindergebied en vergaten daar uiteraard ook de lokale media niet bij.
Als kers op de taart is Marianne gevraagd als lid van de Raad van Advies, een taak die zij sinds 2019 graag vervult.