De Persbeeldwinkel
Voor: Perswinkel Communicatie
Categorie: Perslancering, publiciteit, persbericht, magazines
Wanneer: Sinds 2012
In 2012 hebben we Beeldbank De Persbeeldwinkel laten bouwen. We waren op dat moment de eerste in Nederland met zo’n marketingtool. De Persbeeldwinkel is een uitgebreid systeem waar merken en webwinkels persbeeld in plaatsen. De beeldbank voorziet in een behoefte; voor merken en webwinkels is het een effectieve marketingtool, en redacteuren en stylisten van bladen hoeven niet langer losse beeldbanken en webpagina’s af om mooie producten en goed beeld te zoeken. In de Persbeeldwinkel kunnen ze in één keer hun digitale mandje vullen met mooi persbeeld van verschillende merken tegelijk. De trend- en shoppingpagina’s zijn hierdoor makkelijk en snel gevuld. Nog een voordeel: het beeld is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar.
De Persbeeldwinkel staat bomvol met high-res-beeld van de nieuwste producten op het gebied van wonen, stationery, kinderen, duurzaam en nog veel meer. Het beeld komt van merken en webwinkels die graag hun nieuwste producten aan de media tonen. Redacteuren van bladen, freelancers, stylisten en bloggers kunnen simpel, met een eigen account, beelden downloaden voor hun trend- en shoppingpagina’s. De downloads zijn gratis. Bij publicatie is het vermelden van het merk of de shop verplicht.
Nog een handige optie: je kunt de beeldbank doorzoeken op kleur. Heel handig als je beeld in een bepaalde kleur zoekt, voor bijvoorbeeld een shopping op kleur of een themanummer. Het aanbod is verder handig gecategoriseerd.
Publiciteit in magazines
Beeldbank vol high-res productbeeld
Heb je mooi high-res beeld van je producten en wil je graag een plekje in beeldbank De Persbeeldwinkel? Dat kan! Kies dan een beeldbankpakket van high-res beeld in De Persbeeldwinkel of combineer het met een persbericht om je product extra zichtbaar te maken. Het beeld staat een halfjaar online in deze persdatabase. Bij iedere download door de pers krijg je van ons bericht, zodat je zelf alle komende publicaties in de gaten kunt houden. We kijken mee met de selectie van het beeld en adviseren welke beelden het meest geschikt zijn qua timing en kwaliteit. Verkoopinformatie voor bij het beeld lever je zelf aan.
Op dit moment hebben we meer dan zevenhonderd redacteuren met een account in de beeldbank, een selectie van de media waar ze voor werken:
Toen ik producten in de beeldbank had staan, merkte ik dat De Persbeeldwinkel een enorm breed bereik had. Behalve de grote (online) magazines bleken ook kleinere tijdschriften veel te downloaden. Kleinere tijdschriften waar ik soms nog nooit van had gehoord, maar wel met een flink lezerspubliek. Hierdoor zijn mijn producten bij nieuwe doelgroepen geïntroduceerd.
We zijn aangenaam verrast hoeveel beelden er werden gedownload.
De Persbeeldwinkel is een superhandige website waar je snel, makkelijk en overzichtelijk goede informatie en supermooie beelden kunt downloaden voor in lifestyle-magazines. Ik maak er regelmatig gebruik van voor de bladen waarvoor ik schrijf en dat naar alle tevredenheid! De merken die De Persbeeldwinkel voert zijn leuke en bijzondere merken met aantrekkelijke producten.
Voor mijn werk als redacteur bij diverse magazines is De Persbeeldwinkel ideaal! Blijkt een beeld in een shopping of rubriek een dag of zelfs een paar uur voor de deadline toch niet groot genoeg te zijn? Dan kan ik altijd iets geschikts vinden. Handig!
Sinds wij samenwerken met Perswinkel Communicatie heeft Mary and Yve een echte ‘boost’ gehad! Door het persbericht en onze beelden in De Persbeeldwinkel zijn onze producten vaak te zien in de grote bladen. Wij vinden de formule supergoed en zijn erg tevreden over de werkzaamheden van Marianne en haar team!
Ik heb meerdere malen samengewerkt met Marianne voor enkele van mijn ondernemingen. Dit heeft verschillende resultaten gehad, maar ik ben altijd heel blij geweest met haar hulp in meedenken, enthousiasme en gewoon leukheid 🙂 Ik heb mijn succes van Raamtekening absoluut deels aan haar te danken! Ik kan Perswinkel Communicatie zeker aanraden!
Voor promotie van Happy Towels raadde iemand me Perswinkel Communicatie aan. Dat bleek een gouden tip. Want in de maanden daarna stonden mijn hamamdoeken in bijna alle lifestylebladen. En ook nog prominent in de Telegraaf.
Al jaren werken Marianne en ik samen en dat bevalt super. Mooie publicaties door beelden in de beeldbank en goede persberichten met altijd veel respons en plaatsingen in geprinte én digitale media.
Dankzij Perswinkel Communicatie zijn mijn kaarten al in diverse bladen gekomen. Heel fijn om het stukje PR uit handen te geven aan deze enthousiaste en betrokken partij!
Mijn ervaring met Perswinkel Communicatie zijn heel positief. Het is makkelijk en prettig met hen samenwerken. Altijdheel fijn als mensen vanuit passie werken, dat geeft goede vibes aan alle partners! De resultaten qua aantallen publicaties zijn dan ook steeds buitengewoon positief.
Omdat media steeds meer op beeld gefocust is, kozen we voor De Persbeeldwinkel. Mooi om te zien hoe Marianne pers en webwinkels door middel van beeld aan elkaar weet te verbinden. We zijn er erg blij mee dat het aantal vermeldingen van Greenjump.nl in on- en offline media is gestegen.
We gebruiken de beeldbank (overzichtelijk en handig op kleur!) voor het zoeken naar nieuwe producten voor onze shoppingpagina’s. Marianne kent de mediamarkt als geen ander en we werken graag met haar!